Δεν
αντέχουμε άλλο, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια
γεμάτα, οι τσέπες μας άδειες!
Η
ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία των
συνδικάτων της 9ης
Απριλίου που έχει ως κύριο στόχο να
καταδείξει τις τραγικές συνθήκες
εργασίας και αμοιβής των ανθρώπων της
μισθωτής εργασίας. Ιδίως στην ιδιωτική
εκπαίδευση, την ώρα που χρυσοφόρα funds
επενδύουν εκατομμύρια, που έχουμε έκρηξη
εγγραφών μαθητών και ίδρυση νέων σχολείων
ή επέκταση παλαιών, οι ιδιωτικοί
εκπαιδευτικοί δουλεύουν σε ολοένα και
δυσκολότερες συνθήκες χωρίς ουσιαστική
αύξηση των αποδοχών τους, παρά μόνο την
ελάχιστη αύξηση των περίπου 50 ευρώ στο
μηνιαίο μισθό (για τους εργαζόμενους
στα σχολεία) και των περίπου 2 ευρώ την
ώρα (για τους εργαζόμενους στη μη τυπική
εκπαίδευση). Μια αύξηση που δεν μπορεί
παρά να καλύψει ένα ελάχιστο τμήμα της
ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης
που κατατρώγουν τα εισοδήματα των
εργαζόμενων.
Δεν
αντέχουμε άλλο…
Κάποιοι
επιχειρούν να μας πείσουν ότι η χώρα
είναι ισχυρή οικονομικά, με τους δείκτες
να ευημερούν και την φτώχεια να είναι
…φαντασιακή (όπως με θράσος δήλωσε
Υπουργός της κυβέρνησης). Η αλήθεια
είναι όμως εντελώς διαφορετική:
Είμαστε
προτελευταίοι
στην ΕΕ σε αγοραστική δύναμη
Η
πλειονότητα των εργαζόμενων δαπανά
περίπου το 40% του εισοδήματός τους
σε έξοδα στέγης και θέρμανσης
Σχεδόν
σε όλα τα είδη που συγκροτούν το Γενικό
Δείκτη Καταναλωτή, η
αύξηση τιμών από το 2020 μέχρι σήμερα
είναι διψήφια σε ποσοστό
Οι
αυξήσεις στους μισθούς είναι «ασπιρίνες»
χωρίς αντίκρισμα. Οι
εργαζόμενοι αγοράζουν περίπου 10% λιγότερα
προϊόντα από όσα αγόραζαν το 2019!
Διόλου τυχαία, την ώρα που οι πραγματικοί
μισθοί μειώνονται και το κόστος ζωής
καλπάζει, οι ελληνικές εταιρείες
αναφέρουν αύξηση τζίρου 17,8% και μεικτό
περιθώριο κέρδους 15,8%, όταν
ο παγκόσμιος μέσος όρος ήταν 11,6% και
10,8% αντίστοιχα!
Ποια
είναι η κατάσταση στην ιδιωτική
εκπαίδευση;
Ιδιωτικά
σχολεία
Τα
ιδιωτικά σχολεία αυτή
τη στιγμή διανύουν
χρυσή περίοδο με εκρηκτική αύξηση
εγγραφών λόγω
της υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης
της δημόσιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα
έχει στηθεί γύρω από πολλά σχολεία ένας
χορός εκατομμυρίων από ξένα funds και
εφοπλιστικά κεφάλαια.
Η ευημερία των ιδιωτικών σχολείων
όμως δεν φθάνει
ποτέ στις τσέπες των ιδιωτικών
εκπαιδευτικών. Οι
γλίσχρες αυξήσεις που το κράτος δίνει
δεν φθάνουν να καλύψουν παρά
ελάχιστο τμήμα της δραματικής μείωσης
του περίπου 40% των μισθών μας με
την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο το
2012. Αποτέλεσμα της τρομακτικής αυτής
περικοπής ήταν να κερδίσουν οι ιδιοκτήτες
των ιδιωτικών σχολείων περίπου
30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως,
χρήματα που έχασαν οι ιδιωτικοί
εκπαιδευτικοί και τα δημόσια ταμεία.
Κι όχι μόνο οι διοικήσεις των περισσότερων
σχολείων δεν δίνουν οικονομικά
κίνητρα, αλλά
ταυτόχρονα πιέζουν για ακόμη περισσότερη
δουλειά, συχνά εκτός ωραρίου και χωρίς
αμοιβή! Οι
συνθήκες εργασίας σε πολλά ιδιωτικά
σχολεία, ιδίως νηπιαγωγεία, είναι πλέον
αφόρητες!
Φροντιστήρια
Μέσης Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων
Γλωσσών
Στα
Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων
Γλωσσών, πραγματοποιήθηκε
ίσως η πιο άγρια αφαίμαξη εισοδημάτων
με την πολιτική των Μνημονίων.
Με αγώνες της ΟΙΕΛΕ και των πρωτοβάθμιων
σωματείων, υπογράφηκαν συλλογικές
συμβάσεις που συμφωνήθηκε ωρομίσθιο
περίπου 10-11 ευρώ. Με την κατάργηση των
συλλογικών συμβάσεων το 2012, το
ωρομίσθιο κατακρημνίσθηκε στα 2.92 (!!!)
ευρώ την ώρα και
με τεράστια προσπάθεια του κλάδου, το
2016 με το Νόμο Φίλη (Ν. 4415/2016) αυτό
διπλασιάστηκε λόγω του υπολογισμού του
με βάση τις 21 κι όχι τις 40 ώρες. Σήμερα
οι καθαρές αποδοχές έχουν φτάσει στα
περίπου 8,5 ευρώ την ώρα, ένα
ωρομίσθιο που δεν επαρκεί να καλύψει
ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες των
συναδέλφων μας.
ΣΑΕΚ
(πρώην ΙΕΚ)
Στα
ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ),
επικρατεί μια σκανδαλώδης κατάσταση.
Ενώ οι δημόσιοι εκπαιδευτές στα ΙΕΚ
λαμβάνουν από 12 έως 27 ευρώ την ώρα, οι
εκπαιδευτές στα ιδιωτικά ΙΕΚ λαμβάνουν
μόλις 4 έως 5 ευρώ στις περισσότερες
περιπτώσεις. Και τούτο, την ώρα που με
την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ένα
τεράστιο δώρο της κ. Κεραμέως προς τους
ΙΕΚάρχες και τους Κολλεγιάρχες,
ο τζίρος των μονάδων αυτών έχει
τουλάχιστον τετραπλασιαστεί!
Δεν
πάει άλλο!
Οι
ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αρνούμαστε να
είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο
εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε.
Αρνούμαστε τη ζωή της φτώχειας, της
υποβάθμισης του ρόλου μας, της ογκούμενης
εργασιακής εκμετάλλευσης. Ζητούμε:
Επαναφορά
των μισθών μας στο επίπεδο του 2012,
επαναφορά του 13ου και
του 14ου μισθού
στα ιδιωτικά σχολεία!
Αποκατάσταση
του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων,
ώστε να διεκδικήσουμε καλύτερες αμοιβές
για τους συναδέλφους μας σε Φροντιστήρια
και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών!
Ισοτίμηση
των αμοιβών των εκπαιδευτικών στα
Δημόσια ΙΕΚ με αυτές των εκπαιδευτικών
στα ιδιωτικά ΙΕΚ!
Ζητούμε να
ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια!
(Συνημμένο
το πλήρες πλαίσιο αιτημάτων της ΟΙΕΛΕ)
Όλοι
στην απεργία της 9ης
Απριλίου και στην συγκέντρωση των
συνδικάτων. Η
προσυγκέντρωση της ΟΙΕΛΕ θα πραγματοποιηθεί
στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 10:30, έξω
από τον Κωτσόβολο.
Αναλυτικό
πλαίσιο αιτημάτων ΟΙΕΛΕ
Γενικό
αίτημα
Ιδιωτικά
σχολεία
Επαναφορά
των μισθών στα προ 2012 επίπεδα και
αποκατάσταση των Δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα
και του επιδόματος αδείας στους
εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων
Προδικαστικό
έλεγχο για τις καταγγελίες σύμβασης
σε περίπτωση καταχρηστικότητας, καμιά
απόλυση στη διάρκεια του διδακτικού
έτους
Επαναφορά
του ύψους των αποζημιώσεων απόλυσης στο
όριο που έθετε ο Ν. 4415/2016 και αποζημίωση
απόλυσης με τη συμπλήρωση τουλάχιστον
εξαμήνου
Κατάργηση
της απαράδεκτης ρύθμισης για την
παραίτηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από
μέρος του ωραρίου τους που οδηγεί σε
εκβιασμό των εκπαιδευτικών. Η παραίτηση
από μέρος του ωραρίου θα γίνεται μόνο
για καθορισμένους από τη νομοθεσία
όρους (όπως συμβαίνει στις άδειες άνευ
αποδοχών) και με έγκριση των αρμόδιων
υπηρεσιακών συμβουλίων.
Δήλωση
των απογευματινών δραστηριοτήτων στα
ιδιωτικά σχολεία στις διευθύνσεις
εκπαίδευσης, ώστε
να έχουν την ουσιαστική εποπτεία των
δραστηριοτήτων αυτών, για να ανακοπεί
το χάος της αδήλωτης ή της «εθελοντικής»
εργασίας
Αντικατάσταση
προσχηματικών/προειδοποιημένων ελέγχων
των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από
κανονικούς ελέγχους στα ιδιωτικά
σχολεία.
Εκσυγχρονισμός
του αναχρονιστικού πειθαρχικού
πλαισίου που
προβλέπεται στο Ν. 682/77
Ηλεκτρονική
ανάρτηση του προγράμματος του σχολείου και
των εκπαιδευτικών στο διαδίκτυο
Επαναφορά
των ρυθμίσεων διαιτητικών αποφάσεων
που προέβλεπαν έκπτωση 90% στα δίδακτρα
για τα παιδιά των εκπαιδευτικών
Σύνδεση
της αύξησης των διδάκτρων (που
θα πρέπει να παρακολουθούνται από τη
Γ.Γ. Εμπορίου, όπως συνέβαινε προ
Μνημονίων) και της κερδοφορίας των
ιδιωτικών σχολείων με παροχές προς
τους εκπαιδευτικούς
Ψήφιση
νέου νομοθετικού πλαισίου για τα ξένα
σχολεία: Εναρμόνιση
των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών
εκπαιδευτικών σε αυτά με τις εργασιακές
σχέσεις των εκπαιδευτικών στα υπόλοιπα
ιδιωτικά σχολεία (εκτός κι αν ισχύουν
ευνοϊκότερες ρυθμίσεις)
Αυστηροποίηση
του πλαισίου αδειοδότησης ιδιωτικών
σχολείων. Επαναφορά
της δυνατότητας ίδρυσης σχολείου από
φυσικό πρόσωπο μόνο σε εκπαιδευτικό.
Άμεση
αναθεώρηση της διάταξης που
ανοίγει παράθυρο για παράνομη, μονομερή
μείωση ωραρίου των συναδέλφων μας
Διαφύλαξη
της προϋπηρεσίας και
πρόσληψη στο δημόσιο μόνο με το
προσοντολόγιο κι
όχι με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
Αναγνώριση
της προϋπηρεσίας στους συναδέλφους
μας που
υπηρέτησαν επί χρόνια σε θέση δασκάλων για
τον Πίνακα του ΑΣΕΠ
Επαναφορά
των εκπαιδευτικών αδειών μετ’
αποδοχών που
θα δώσουν γνωστικά εφόδια στους
συναδέλφους μας με στόχο τη βελτίωση
της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης
Καταπολέμηση
της ογκούμενης παραβατικότητας από
τις αδρανείς εποπτικές αρχές, κυρίως
στον χώρο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων
Καταπολέμηση
της αδήλωτης καλοκαιρινής εργασίας στα
παράνομα και άκρως επικίνδυνα για τη
ζωή και την ασφάλεια των μαθητών summer
camps
Αντιμετώπιση
του τέρατος της γραφειοκρατίας και
μείωση του εξοντωτικού όγκου δουλειάς που
δε μας επιτρέπει να διδάσκουμε σωστά
και ποιοτικά
Στήριξη
των εκπαιδευτικών στις γονεϊκές
πιέσεις που
μπορεί να αλλοιώσουν τις εκπαιδευτικές
διαδικασίες και να καταστρατηγήσουν
τα δικαιώματα των παιδιών
Φροντιστήρια
και Κέντρα Ξένων Γλωσσών
Εφαρμογή
της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που
προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016,
ώστε να διασταυρώνονται στοιχεία που
θα καταχωρίζουν οι ιδιοκτήτες των
μονάδων αυτών με αυτά από άλλες πλατφόρμες
(πχ ΠΣ Εργάνη), ώστε να καταπολεμηθεί η
οξυμένη αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία
Ιδιωτικά
ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ)
Ενίσχυση
των εργασιακών δικαιωμάτων των
εκπαιδευτικών των ιδιωτικών
ΣΑΕΚ (συλλογικές
συμβάσεις, συμβάσεις αορίστου χρόνου,
αιτιολογημένες καταγγελίες σύμβασης),
καθώς αποδίδουν τίτλους σπουδών
ενταγμένους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
και χρειάζονται στοιχειώδη προστασία
Κέντρα
Μελέτης
Summer
camps
Ψηφιακές
πλατφόρμες