Επιστολή προς τον νέο υφυπουργό Παιδείας Κ. Βλάση απέστειλε η ΕΣΑμεΑ, αναφορικά με το ζήτημα της επαρκούς στελέχωσης του 1ου Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας, μετά την ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.
Στην
επιστολή της η ΕΣΑμεΑ ζητά την απαραίτητη επαρκή στελέχωση του σχολείου
καθώς η ανακοίνωση του Συλλόγου τονίζει ότι «τρεις μήνες πριν το τέλος
της σχολικής χρονιάς το σχολείο έχει έναν(1) λογοθεραπευτή, έναν(1)
εργοθεραπευτή και έναν (1) φυσικοθεραπευτή, για 62 παιδιά», ενώ
παράλληλα δεν υπάρχει η δυνατότητα ολοήμερου για την συντριπτική
πλειοψηφία των μικρών μαθητών. Ο Σύλλογος καταγγέλλει ότι όλα τα παιδιά
έχουν ανάγκη λογοθεραπείας και εργοθεραπείας και πολλά από αυτά και
φυσικοθεραπείας και το υπάρχον προσωπικό μπορεί να καλύψει μόλις 1
θεραπεία το μήνα για κάθε παιδί.
Η ΕΣΑμεΑ ζητά από το υπουργείο ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου
Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας να μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες
τους σε θεραπείες και να έχουν τη δυνατότητα ολοημέρου, με την
απαραίτητη στελέχωση του σχολείου.
Κύριε
Υφυπουργέ,
Η Εθνική
Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία
(Ε.Σ.Α.μεΑ.) όπως γνωρίζετε, αποτελεί τον
τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό
φορέα των ατόμων με αναπηρία και των
οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα
αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της
ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα
αναπηρίας.
Με το
παρόν έγγραφό μας σας γνωστοποιούμε
την καταγγελία - ανακοίνωση του ΔΣ του
Συλλόγου γονέων και Κηδεμόνων του 1ου
Ειδικού Δημοτικού και 1ου
Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλιθέας, ότι
«τρεις μήνες πριν το τέλος της σχολικής
χρονιάς το σχολείο έχει έναν(1)
λογοθεραπευτή, έναν(1) εργοθεραπευτή
και έναν (1) φυσικοθεραπευτή, για 62
παιδιά», ενώ παράλληλα δεν υπάρχει η
δυνατότητα ολοήμερου για την συντριπτική
πλειοψηφία των μικρών μαθητών. Ο Σύλλογος
καταγγέλλει ότι όλα τα παιδιά έχουν
ανάγκη λογοθεραπείας και εργοθεραπείας
και πολλά από αυτά και φυσικοθεραπείας
και το υπάρχον προσωπικό μπορεί να
καλύψει μόλις 1 θεραπεία το μήνα για
κάθε παιδί.
Σύμφωνα
με τον ν.4074/2012
(ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας
κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα
των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το
προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει,
γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή
της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο,
και συγκριμένα με τα άρθρα 7 και 24:
Άρθρο
7 Παιδιά με Αναπηρία
Τα
Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν όλα τα
απαιτούμενα μέτρα, προκειμένου να
διασφαλίζουν την πλήρη απόλαυση, από
τα παιδιά με αναπηρίες, όλων των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών
ελευθεριών, σε ίση βάση με τα υπόλοιπα
παιδιά.
Άρθρο
24 Εκπαίδευση
Τα
Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το
δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες στην
εκπαίδευση. Με σκοπό την άσκηση του
δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις
και βάσει των ίσων ευκαιριών, τα
Συμβαλλόμενα Κράτη διασφαλίζουν ένα
εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης, σε όλα
τα επίπεδα και δια βίου μάθηση.
Αναμένουμε
να μας ενημερώσετε σχετικά με τις
ενέργειες στις οποίες θα προβείτε ώστε
οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου
Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας να μπορούν
να καλύψουν όλες τις ανάγκες τους σε
θεραπείες και να έχουν τη δυνατότητα
ολοημέρου, με την απαραίτητη στελέχωση
του σχολείου, από την έναρξη της νέας
σχολικής χρονιάς.
Κύριε Υφυπουργέ,
Ευελπιστώντας
ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα, σας
ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Ο
Πρόεδρος
Ι.
Βαρδακαστάνης
Ο
Γεν. Γραμματέας
Β.
Κούτσιανος
Πίνακας
Αποδεκτών:
Γραφείο Πρωθυπουργού της χώρας
Γραφείο Υπουργού Επικρατείας, κ. Άκη
Σκέρτσου
Γραφείο Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων
και Αθλητισμού, κ. Σ. Ζαχαράκη
Γ. Γ. Α/βάθμιας, Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
και Ειδικής Αγωγής, κ. Ι. Κατσαρό
Δ/νση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Υπουργείου Παιδείας
Οργανώσεις Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.