Στο έγγραφο αυτό μεταξύ άλλων αναφέρεται (αυτολεξεί):
1. «…Από το ΠΥΣΔΕ (διοικητικοί υπάλληλοι μόνο) υπολογίστηκαν τα μόρια απόσπασης όλων των εκπαιδευτικών…» (Έγγραφο της Δνσης Βθμιας Εκπσης Ν. Σερρών)
Το ερώτημα που προκύπτει είναι: γιατί τα μόρια αυτά δεν
δημοσιοποιήθηκαν όπως ορίζει η νομοθεσία (Άρθρα 12,15 παρ. 4 και παρ. 5
αντίστοιχα του Ν. 50/1996);
Με την απόκρυψη των μορίων προφανώς δεν υπηρετείται η διαύγεια.
2. «…Οι εντολές του ΥΠΔΒΜΘ αλλά και η υπόδειξη της Περιφερειακής
Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας ήταν ενιαία να
αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικοί στην παρούσα φάση με μοριοδότηση κατά
την διαδικασία των αποσπάσεων εντός ΠΥΣΔΕ.» (Έγγραφο της Δνσης Βθμιας Εκπσης Ν. Σερρών)
Το «ενιαία» άραγε πώς προκύπτει;
Από το ανωτέρω γίνεται κατανοητό ότι: και οι οργανικά υπεράριθμοι και
οι προσωρινά τοποθετηθέντες τον Ιούνιο και οι αιτούντες απόσπαση θα
μοριοδοτούνταν με τον ίδιο τρόπο. Από τις μνημονευθέντες διατάξεις κάτι
τέτοιο προφανώς δεν τεκμαίρεται.
3. «…Η άλλη άποψη για επίκληση των διαδικασιών του Π.Δ. 50/1996 είναι
επίσης λανθασμένη, καθώς αφορά διαδικασία μεταθέσεων που δε γίνονται την
παρούσα χρονική στιγμή.» (Έγγραφο της Δνσης Βθμιας Εκπσης Ν. Σερρών)
Πράγματι δεν υπάρχουν μεταθέσεις το Σεπτέμβριο. Υπάρχουν
όμως υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί που πρέπει να τακτοποιηθούν σε σχολικές
μονάδες. Στο άρθρο 14 παράγραφος 7 του ΠΔ 50/1996 ορίζεται επακριβώς σε
ποιες σχολικές μονάδες θα διατεθούν οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται
ως υπεράριθμοι.
Η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε στις τοποθετήσεις
των εκπαιδευτικών το Σεπτέμβριο δημιούργησε αναστάτωση στον
εκπαιδευτικό κόσμο. Υπήρξαν αντεγκλήσεις, εντάσεις, ενστάσεις,
διαμαρτυρίες.
Και όλα αυτά θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν λάμβαναν χώρα κάποιες απλές ενέργειες:
1. Ανακοίνωση των μορίων όλων των εκπαιδευτικών που υπέβαλλαν αίτηση για απόσπαση στο ΠΥΣΔΕ Ν. Σερρών.
2. Ανακοίνωση των ομάδων των σχολείων και των όμορων ομάδων μετά τις
συγχωνεύσεις. (Άρθρο 4, παρ. 2, υποπαρ. Β, εε, του Ν. 50/1996). Ακόμη
δεν ανακοινώθηκαν.
3. Ανακοίνωση λειτουργικών κενών. Όντως τα λειτουργικά κενά το
Σεπτέμβριο ανακοινώθηκαν. Να υπενθυμίσουμε, όμως, το παράλογο να
υποχρεούνται οι εκπαιδευτικοί να δηλώνουν τα λειτουργικά κενά του
Σεπτεμβρίου, τον Ιούνιο, χωρίς να γνωρίζουνε τα λειτουργικά κενά. Συνέβη
και αυτό τον Ιούνιο.
Το Σεπτέμβριο και μόνον τότε πρέπει να ανακοινώνονται τα λειτουργικά
κενά, αμέσως μετά τις εξετάσεις των μεταξεταστέων, μετά τις επιλογές των
στελεχών εκπαίδευσης, μετά τις πιθανές αιτήσεις συνταξιοδότησης. Τότε η
κάθε σχολική μονάδα έχει μία πολύ καλή εικόνα για τις ανάγκες της, σε
εκπαιδευτικό προσωπικό.
4.Σύμφωνα με το άρθρο 14 ΠΔ 50/1996 έπρεπε να ανακοινωθούν οι
υπεράριθμοι που ανήκουν στις σχολικές μονάδες και, εφόσον δε
συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο που ανήκουν οργανικά, να διατεθούν σε
σχολεία με υπάρχοντα λειτουργικά κενά, προτασσόμενοι έναντι των
υπολοίπων εκπαιδευτικών που αιτούνται απόσπαση. Η πρόταξη αυτών των
εκπαιδευτικών ισχύει μόνον για σχολεία της ίδιας ομάδας που ανήκουν οι
εκπαιδευτικοί ή όμορων ομάδων. Σε διαφορετική περίπτωση δεν υφίσταται η
πρόταξη για όλα τα σχολεία του ΠΥΣΔΕ Σερρών.
Επομένως οι εκπαιδευτικοί αυτοί, που προτάσσονται έναντι των
υπολοίπων, θα τοποθετούνταν με βάση τα μόρια των μεταθέσεων (άρθρο 14
παράγραφος 6α ΠΔ 50/1996).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Η ανωτέρω διαδικασία δεν ισχύει μόνον για τις υπεραριθμίες όπως αυτές
ανακοινώνονται τον Μάιο. Εφόσον υφίστανται υπεράριθμοι, η διαδικασία
αυτή εφαρμόζεται και το Σεπτέμβριο όπου γνωρίζουμε σε μεγάλο βαθμό τα
πραγματικά λειτουργικά κενά.
Στην περίπτωση που δεν επιθυμούσαν να τοποθετηθούν σε σχολεία της
ίδιας ομάδας ή όμορης ομάδας η τοποθέτηση αυτών θα γινόταν με τα μόρια
που ορίζει το άρθρο 14 παράγραφος 7 του ΠΔ 50/1996
«Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά
τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως
υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του
ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν.
1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις
τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με
αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η
διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων
μετάθεσής τους.»
5. Εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν προσωρινά τον Ιούνιο, χωρίς να
υπάρχει χρονική διάρκεια της τοποθετήσεώς τους, έπρεπε να κριθούν ως
εξής:
• Είτε να λήξει η προσωρινή τοποθέτησή τους με έγγραφο της διεύθυνσης και άρα θα βρισκόταν στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ
• Είτε να χαρακτηρισθούν και αυτοί ως υπεράριθμοι εφόσον δεν τους
εδόθη έγγραφο με το οποίο να λήγει η προσωρινή τους τοποθέτηση.
6.Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν αιτούνται
αποσπάσεως και άρα θα έπρεπε να γίνουν οι τοποθετήσεις τους με βάση τα
μόρια των μεταθέσεων και όχι εκείνα των αποσπάσεων.
7. Εφόσον τακτοποιηθούν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί, τότε θα έπρεπε το
ΠΥΣΔΕ Σερρών να ασχοληθεί με εκείνους τους εκπαιδευτικούς που αιτούνται
απόσπαση εντός του ιδίου ΠΥΣΔΕ ή έχουν αποσπασθεί από άλλο ΠΥΣΔΕ. Και
βεβαίως εδώ ναι, οι αποσπάσεις να γίνουν με βάση τα μόρια των αποσπάσεων
που προσδιορίζονται από την εγκύκλιο των αποσπάσεων.
Αντ’ αυτών όλοι οι εκπαιδευτικοί κρίθηκαν με μόρια απόσπασης, όταν
σαφώς ορίζεται ότι οι υπεράριθμοι κρίνονται με μόρια μετάθεσης.
Οι εντάσεις και οι διαξιφισμοί θα μπορούσαν να εκλείψουν, εάν οι
πράξεις μας διαπνέονταν από την ανιδιοτέλεια και τη δυνατότητα διόρθωσης
τους και όχι από αλαζονεία, υστεροβουλία και ετσιθελισμό.