Μέλη

Username
Password
Να με θυμάται

Μαρία Κόλλια Τσαρουχά: Περιορισμός της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης

Αναρτήθηκε: Jun 8, 2011 από serrestv2 στην κατηγορία: Παιδεία προβολές: 1039 Tags (Λέξεις κλειδιά):
[+] [a] [-] Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Όπως είναι γνωστό ,το μάθημα τη δεύτερης Ξένης Γλώσσας διδάσκεται στα Γυμνάσια από το 1992, ενώ στα Δημοτικά σχολεία από το 2005, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να αποκτήσουν ένα παραπάνω εφόδιο στη σημερινή απαιτητική, ανταγωνιστική και πολυπολιτισμική  πραγματικότητα.

Σύμφωνα  με την Φ.12/518/61284/Γ1 – 27/05/2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου, «Από το σχολικό έτος 2011-2012, η 2η ξένη γλώσσα, η οποία διδάσκεται για δύο ώρες την εβδομάδα, στις Ε΄ & Στ΄ τάξεις των  6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, θα είναι μόνο μία, Γαλλική ή Γερμανική». Η επιλογή της θα γίνεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης «λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις των Διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων (σύμφωνα με την κατά πλειοψηφία απόφαση των μαθητών τους) και μεριμνώντας για την αναλογική κατανομή των γλωσσών στα σχολεία της αρμοδιότητάς του».

Επιπλέον, σύμφωνα με την 62780/Γ2/02-06-2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κ.Χριστοφιλοπούλου  στα Γυμνάσια «θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα, η οποία επιλέγεται μεταξύ της Γαλλικής ή της Γερμανικής ή της Ιταλικής ή της Ισπανικής». Για την επιλογή της θα ληφθεί υπόψη η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο, ενώ εάν δεν υπάρχει ή την μοιράζονται δύο ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων, θα επιλεγεί η ξένη γλώσσα, που επιθυμεί να διδαχθεί η πλειοψηφία των μαθητών.

Οι αποφάσεις αυτές, που διαχωρίζουν αυθαίρετα άπαξ και δια παντός σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα τα σχολεία, έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι παραπάνω υπουργικές αποφάσεις δημιουργούν σύγχυση σε όλους τους μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, καθώς την επόμενη χρονιά θα συνυπάρχουν στο ίδιο τμήμα μαθητές, που έχουν ήδη διδαχτεί μια χρονιά τη γλώσσα (οι οποίοι θα αξιολογούνται) και μαθητές, που θα έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με αυτή τη γλώσσα – παρά τη θέλησή τους (οι οποίοι δεν θα αξιολογούνται, « αλλά υποχρεωτικά θα παρακολουθούν τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας»).

 Σε ό,τι αφορά στα Γυμνάσια, για τους μαθητές της Α΄, Β΄ & Γ΄ τάξης ( οι οποίοι διδάχθηκαν διαφορετική γλώσσα από εκείνη που τελικά θα επιλεγεί ) ή θα απαλλάσσονται από την ξένη γλώσσα βάσει του Π.Δ. 188/1982 ή θα μπορούν να μεταγραφούν «σε όμορο Γυμνάσιο όπου θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής». Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων (μαθητές που είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στο μάθημα και να αξιολογούνται και μαθητές που, απαλλαγμένοι από το μάθημα, θα βρίσκονται στην αυλή). Καταστρατηγείται το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της ξένης γλώσσας που αποτελεί βασικό κίνητρο μάθησης και η διδασκαλία της ξένης γλώσσας καθίσταται δύσκολη και προβληματική, καθώς τα τμήματα θα είναι πολυπληθέστερα. Επιπλέον η εξαγγελθείσα σύνδεση της διδασκαλίας με την απόκτηση ενός διπλώματος/πιστοποίησης 2ης ξένης γλώσσας δεν θα είναι εφικτή.

Το γεγονός, ότι το Υπουργείο δεν θεωρεί υποχρεωτική τη συνέχιση της διδασκαλίας της ίδιας ξένης γλώσσας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, εγείρει σοβαρές ανησυχίες για το άμεσο μέλλον της β΄ξένης γλώσσας στο Δημοτικό.

Ερωτάται η κα Υπουργός

      1) Είναι προφανής ο λόγος  αυτής της αντιπαιδαγωγικής απόφασης ,που θα ανατρέψει τη ζωή χιλιάδων οικογενειών και εκπαιδευτικών στη χώρα :  η ουσιαστική κατάργηση της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία.

      2) Έχετε αντιληφθεί τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από τον διαχωρισμό σε γαλλόφωνα  και γερμανόφωνα σχολεία ;

      3)  Ποια θα είναι τα οικονομικά οφέλη από την σχεδιαζόμενη χωροταξική κατανομή της  ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο ; Μπορούν αυτά να αντισταθμιστούν με τις επιπτώσεις στη ζωή χιλιάδων μαθητών;

     4)  Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο ως προς τους εκπαιδευτικούς που θα πλεονάσουν λόγω του περιορισμού της β΄ξένης γλώσσας στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο ,όταν στο «Νέο Λύκειο» έχει ήδη καταργηθεί η διδασκαλία της β΄ξένης γλώσσας ;

     5) Είναι στις προθέσεις σας να τεθεί ζήτημα κατάργησης οργανικών θέσεων και συνεπώς μελλοντικών απολύσεων και στο χώρο της Παιδείας ή το θέμα αυτό αποτέλεσε θέμα συζήτησης στο πλαίσιο περιορισμού των δαπανών του Υπουργείου;

Αθήνα,  6 Ιουνίου  2011

Η Ερωτώσα Βουλευτής

 Μαρία Κόλλια Τσαρουχά

Βουλευτής Ν. Σερρών



Σχολιάστε αυτό το Video

Το όνομά σας:


Το σχόλιό σας:


Επιβεβαίωση:



* Το σχόλιό σας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 600 χαρακτήρες.

Σχόλια

Σχολιάστε πρώτος αυτό το video.